!just enjoy

!just enjoy

just enjoy
!just enjoy

!just enjoy

just enjoy

جالب ترین پل های دنیا



- پل دروازه طلایی یا گلدن گیت در سانفراسیسکو آمریکا
این پل که نزدیک به 75 سال سن دارد یکی از معروفترین پل های دنیا است. ساخت این پل که در سال 1937 افتتاح شد نزدیک 35 میلیون دلار هزینه داشت.



  

پل بندر سیدنی در استرالیا
مردم سیدنی به این پل «کت هنگر» هم می گویند.این پل در سال 1932 افتتاح شد. هر سال شب عید در سیدنی مراسم آتش بازی بر روی این پل برگزار می شود.


پل پونته وچیو در فلورانس ایتالیا
این پل مربوط به قرون میانه برروی رودخانه «آرنو» قرار دارد و شهرت آن به این دلیل است که قدیمی ترین پل سنگی اروپا است. از جاذبه های بسیار زیبای این پل مغازه های جواهر فروشی و سوغات فروشی است که در آن قرار دارد.  قدمت این پل به زمان امپراطوری روم باز می گردد و درست به همین دلیل در طول جنگ جهانی دوم نازی ها صدمه ای به آن نزدند.




پل بروکلین در نیویورک آمریکا
کار ساخت این پل در سال 1883 به پایان رسید. این پل که یکی از قدیمی ترین پل های معلق در ایالات متحده است به یکی از نماد های نیویورک تبدیل شده است.





پل میلینیوم گیتس هد در انگلیس
این پل تنها پل منحنی جهان است . این پل که بر روی رودخانه «تاین» است شبیه به چشمی است که در حال چشمک زدن است. گیتس هد که در سال 2002 توسط ملکه الیزابت افتتاح شد تا به امروز به دلیل طراحی فوق العده اش جوایز زیادی را به خود اختصاص داده است.


-پل تسینگ ما در هنگ کنگ چین
این پل که بزرگترین پل معلق جهان است دو بخش دارد . یک بخش مخصوص عبور و مرور جاده ای و بخشی مخصوص عبور و مرور ریلی است.
هنک کنگ پیوسته دسخوش طوفان های شدیدی است و این پل به هزینه ای در حدود 920 میلیون دلار به گونه ای ساخته شده که در برابر این بلای طبیعی مقاوم باشد.



پل اکاشی کایکو در ژاپن
این پل که به پل مروارید هم شهرت دارد هزار و 991 متر طول دارد.ساخت این پل به سال 1998 باز می گردد. اکاشی کایکو پیش از اینکه افتتاح شود در سال 1995 زمانی که زلزله شدیدی در ژاپن رخ داد میزان استقامت و قدرت خود را به همه اثبات کرد





پل برج در لندن انگلیس
این پل در سال 1894 بر روی رودخانه تایمز توسط پرنس ولز افتتاح شد و به یکی از نماد های شهر لندن تبدیل شد



-پل رویال جرج در کلرادو آمریکا
این پل 359 متر طول دارد و بر فراز رودخانه ارکانزاس ساخته شده است . رویال جرج همه ساله عده زیادی از افرادی که به پرش از ارتفاع علاقه دارند را به خود جذب می کند.





پل خواجو در اصفهان
این پل در حدود سال 1650 ساخته شده است. خواجوپلی کار آمد است که بر روی زاینده رود ساخته شده است. افرادی که عاشق آثار تاریخی هستند باید این پل را لیست بازدید های خود قرار دهند.




منبع:www.esfahanemrooz.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد